


A fejvédők után jöhetnek a reklámok a mezekre is
A forradalmi változás a 2022/23-as szezontól lép életbe a világ legjobb jégkorongligájában.
Az NHL-kluboknak a koronavírus-járvány nagyon komoly bevételkiesést okozott az elmúlt két idényben. Ezen a téren az első helyen természetesen az el nem adott jegyek és bérletek miatt be nem folyt összegek álltak. További óriási hiányt generáltak az elfogyasztatlan ételek és italok a jégcsarnokokban, a merchandisingból és a parkolásból hiányzó dollárok, valamint azok az összegek, amelyek a szponzoroktól folynak be, akik hirdetéseit a jégen és a palánkon helyezik el. A veszteségek minden franchise esetében dollártízmilliókban mérhetők, amit valamilyen módon kompenzálni kell.
Csökkentendő a veszteségeket forradalmi változást eszközölt az előző szezonban a liga: engedélyezte a reklámok kirakását a játékosok sisakjaira, ami 50-100 millió dolláros pluszforrásokhoz juttatta a klubokat. A már-már szentségtörésnek számító lépés után az NHL belengette: amennyiben az újítás meghozza a várt eredményt, akkor szintet lépnek, és az NBA mintájára a mezeken is megjelenhetnek a hirdetések. A témát a 2021-es Stanley Kupa-döntőig jegelték, ekkor szólalt meg ismét az ügyben Gary Bettman komisszár: “Nem mondanám, hogy a lépés elkerülhetetlen. De olyan bevételi forrást jelent, amit érdemes megfontolnunk és megvizsgálnunk, viszont biztosan nem a következő, 2021/22-es szezonra vonatkozóan tesszük ezt. A fejvédőkön lévő reklámok nem bizonyultak zavarónak. Minden szurkolói visszajelzés és kutatás azt mondta, ez nem jelent problémát, így elégedettek vagyunk a lépéssel. A mezekkel kapcsolatban még nem tudok jóslatokba bocsátkozni, de folyamatosan vizsgáljuk a lehetőséget.”
Az ügyben kedden robbant a bomba, amikor az NHL bejelentette: az igazgatótanács egyhangú döntés értelmében engedélyezi a reklámok elhelyezését a 2022/23-as szezontól kezdődően a mezeken is. A feliratok maximum 3,5-szer 3 inchesek, azaz 9-szer 7,5 centiméteresek lehetnek, és a mezek váll- vagy mellrészére kerülhetnek fel. A klubok meg is kapták a felhatalmazást, hogy tárgyaljanak potenciális partnereikkel. A mezreklám egyébként nem áll távol az NHL-től, a liga 2010 óta engedélyezi a feliratok elhelyezését az edződresszeken. Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy az NHL által rendezett 2016-os Világkupán is ott voltak az NHLPA feliratai a felsőkön.
Mindez Európából nézve persze más fénytörést kap, hiszen itt minden ligában kihasználnak szinte minden egyes négyzetcentimétert a támogatók és termékeik népszerűsítésére. Az itteni mezekhez szokott szemnek az első NHL-es hirdetések ? akárcsak a fejvédők esetében ? gyakorlatilag szinte észrevétlenek lesznek.
További cikkek
- Történelmi sikert ért el a Seattle
- Hosszú sorozatot zárt le az Islanders
- Anders Sorensen a Chicago új edzője
- Igor Sesztyorkin lett a valaha volt legjobb fizetett kapus
- 10 év alatt a harmadik kapitányát cserélte el a Rangers
- 1300. mérkőzését játszotta Sidney Crosby
- A Tampa nyolc góllal szórta meg a San Josét
- Kihirdették a 4 Nemzet Tornájára a kereteket
- Győzelemmel ünneplte 700. mérkőzését Bruce Cassidy